Sneeuwkettingen4u
-
Daniël
Op vrijdag 6 december bestelde ik sneeuwkettingen, net na 14:00 uur. Ondanks de belofte op de webshop “voor 14:00 besteld, morgen in huis” werd mij telefonisch al vaag aangegeven dat het pakket niet op tijd zou worden geleverd. Helaas arriveerde het pakket niet na 2, maar pas 4 dagen, waardoor mijn familie thuis moest blijven tijdens mijn vakantie naar Oostenrijk.
Na terugkomst wilde ik de kettingen retourneren. De communicatie verliep traag: op mails werd pas na drie dagen gereageerd. Tot mijn frustratie moest ik de retourkosten zelf betalen. Op 14 januari stuurde ik het pakket ongeopend terug. Twee dagen later kreeg ik echter een melding: “De verzegeling van de sneeuwketting is verbroken.” Hoe dat mogelijk is met een ongeopende doos, blijft een raadsel.
Toen ik hierover belde met Marc van den Ing, voelde ik mij zwaar geïntimideerd. Hij beschuldigde mij van alles: dat ik de doos had geopend, de verzegeling had verbroken en het retourformulier niet netjes zou hebben ingevuld. Mijn uitleg en verzoek om bewijs werden genegeerd. Marc werd boos, beschuldigde mij en beweerde dat ik het probleem was. Zelfs de originele doos, waarop sporen van beschadiging zouden kunnen zitten, bleek “verdwenen”.
Ik voelde mij bedreigd door zijn agressieve houding. Het leek alsof hij koste wat het kost probeerde geld af te nemen door mij de schuld in de schoenen te schuiven. Ik heb netjes mijn bestelnummer ingevuld, een ongeopende doos teruggestuurd en de kettingen nooit gebruikt. Toch werd ik onterecht beschuldigd en kon ik geen normaal gesprek voeren.
Ik schrijf zelden reviews, maar dit gedrag is onacceptabel. Klanten intimideren, beschuldigen en niet naar redelijke uitleg luisteren hoort niet thuis bij een bedrijf. Deze ervaring heeft mij diep geraakt en laat een zeer nare nasmaak achter.
Antwoord van Sneeuwkettingen4uBeste Daniël Severs,
Bedankt voor uw bericht. We vinden het vervelend om te horen dat u ontevreden bent over uw ervaring. We willen echter graag enkele punten toelichten om een volledig beeld te schetsen:
Bestelling en levertijd
U heeft de sneeuwkettingen besteld op vrijdag 6 december, maar na 14:00 uur. Wij beloven niet “voor 14:00 besteld, morgen in huis”, maar communiceren "Op werkdagen voor 14:00 besteld? Zelfde dag verzonden". Bestellingen na 14:00 uur worden de eerstvolgende werkdag verzonden. In uw geval is het pakket daarom op maandag verzonden en op dinsdag geleverd. Dat is geheel in lijn met de informatie die wij op onze productpagina en tijdens het afrekenproces communiceren.
Retourtermijn
Onze retourtermijn bedraagt 14 dagen, zoals ook vermeld in onze algemene voorwaarden en op onze website. De retourtermijn voor uw bestelling was daarom allang verstreken toen u het pakket – zonder voorafgaande retourmelding – terugstuurde. De retour is op 16 januari bij ons binnengekomen, ruim na de wettelijke zichttermijn.
Verbroken verzegeling
Bij ontvangst van uw retour bleek de verzegeling van de sneeuwkettingen verbroken en de doos geopend, waardoor het product niet meer in originele staat verkeerde. Dit hebben wij direct aan u gemeld. Daarnaast was de retourtermijn inmiddels verstreken. Gezien deze omstandigheden konden wij niet overgaan tot volledige terugbetaling.
Afhandeling en voorstel
We hebben gehandeld conform onze algemene voorwaarden. Ondanks dat de retour te laat en geopend bij ons aankwam, hebben we nog voorgesteld om 50% van het aankoopbedrag te vergoeden. U gaf echter aan hier niet mee akkoord te gaan, waarna we het product op uw kosten hebben teruggestuurd.
Communicatie
We betreuren het dat u het contact als onaangenaam heeft ervaren. We kunnen u verzekeren dat dit nooit onze intentie is; wij proberen altijd op een respectvolle en duidelijke manier onze werkwijze en voorwaarden uit te leggen. Dat neemt niet weg dat we uw gevoelens serieus nemen. Mocht u aanvullende vragen hebben of verder willen praten, staan we daar uiteraard voor open.
Wij hopen hiermee de situatie te hebben verduidelijkt en betreuren het dat u ontevreden bent. Als u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Mark -
Michael
Super goed geholpen via e-mail met de keuze voor de juiste kettingen. Keurig volgens planning geleverd. Top!
-
Hoe beoordeel je Sneeuwkettingen4u?
-
A van Oosten
Verzending was onduidelijk. Track en tracé gaf lange doorlooptijd en opeens waren de sneeuwkettingen geleverd.
Tevens zwarte vegen op één van “staven” van de sneeuwketting.
Het is een kleine moeite om de beschermers erop te klikken, maar aangezien iedereen dit wel is het wel zo handig als dit in productieproces wordt meegenomen. -
Evert-jan Zondag
snelle levering
-
Danny Bout
Geen contact gehad
-
Jan J
Snel!
-
Wilfried Kouwenhoven
Eenvoudig en snel de goede sneeuwkettingen
-
C.G. den Harder
Het bestellen is prima verlopen maar de bezorging niet. Ik had mijn woonadres opgegeven als bezorgadres maar de bezorger vond het wel goed en heeft het ,zonder overleg, afgeleverd bij een ophaalpunt. Voor hem wellicht een prima actie, maar voor mij niet!
-
Luc Kermans
Snelle levering!
-
Paul Schaffers
snelle levering! nog niet nodig geweest om de sneeuwketting te gebruiken dus kan geen oordeel geven over het praktische gebruik.
-
Jos Grunder
Aantrekkelijke prijzen en een hele goede service
-
Ric Balkema
Vriendelijk en adequaat. AANRADER!!!
-
JJ
Prima prijzen en goed advies.
-
Marco De Wit
Snelle levering en conform afspraak. Top service.
-
Robert Huls
Adres niet compleet doorgegeven, na een mail met complete adresgegevens binnen 3dagen geleverd.
-
Casper Heinen
Goed assortiment. Snelle levering
-
Frans Ruiter
Snel geregeld
Goede prijs -
Dao
Erg snel de juiste sneeuwkettingen voor onze auto. Snelle levering!
-
Martin
Duidelijke website, makkelijk de juiste sneeuwkettingen te zoeken
-
Maurice Selhorst
Alle afspraken en beloftes 100% nagekomen, duidelijke site en voorwaarden