PriPost B.V.
-
Anoniem
Oplichters. Ze verkopen diensten die ze niet hebben of niet werken. Opzeggen is onmogelijk. Blijven maar factureren sturen voor letterlijk niets.
-
BV
Minimalistisch, praktisch en goedkoop!
Antwoord van PriPost B.V.Dankjewel!
-
Hoe beoordeel je PriPost B.V.?
-
Martijn
Ik wilde een postbox gebruiken uit privacyoverwegingen. Kort gezegd is het zo dat om je privacy te behouden, je als persoon eerst je privacy moet opgeven. Om je ID-gegevens te beschermen, heeft de overheid een applicatie waarmee een foto gemaakt kan worden van een identiteitsbewijs, waarmee ook zaken afgeschermd kunnen worden en waar een watermerk over de foto gelegd kan worden. Dit alles zodat het ID-bewijs niet voor andere zaken gebruikt kan worden. De manier van identificeren die PriPost gebruikt, accepteert geen document uitgegeven door de app van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens. Ze accepteren wel een foto gemaakt met een telefoon van een plastic pasje uitgegeven door diezelfde Rijksdienst. Kortom, eigen inzet om privacy te bewaken wordt niet geaccepteerd, maar de organisatie gaat wel prat op het beschermen van de privacy van de gebruikers.
In de privacyverklaring van PriPost vermeldt men in de eerste alinea dat betrouwbaarheid één van de belangrijkste prioriteiten is. Allemaal mooie woorden, maar als puntje bij paaltje komt, wordt van mij als klant gevraagd een commerciële partij te vertrouwen die mij vervolgens niet vertrouwt. Op de website is te lezen dat als het ID-document geverifieerd is, het niet wordt opgeslagen, maar is dat daadwerkelijk zo? In de mail die ik kreeg vlak na het aanmelden, staat dat alle persoonsgegevens versleuteld worden opgeslagen. Daarbij heb ik geleerd dat identificeren niet hetzelfde is als kopiëren. Op vragen van mijn kant aan PriPost of ik kan controleren of gegevens ook echt verwijderd zijn, wordt niet ingegaan.
Ik heb verschillende keren contact gehad met de klantenservice over de PriCompliance app. Dit is de app die PriPost nodig heeft om te controleren of ik ben wie ik zeg dat ik ben. De klantenservice reageert snel op vragen, maar ze willen mij niet helpen het probleem op te lossen. Elke keer (6 keer in totaal) dat ik een afwijzing kreeg op mijn verificatie, was de reden:
Als je nu als lezer denkt: wat is de reden dan, kan ik alleen vertellen dat het voor mij ook een raadsel is. Er komt namelijk geen reden. Als gebruiker rest mij niets anders dan domweg blijven proberen totdat er geen afwijzingen meer binnenkomen. De klantenservice komt niet verder dan te zeggen dat de naam mogelijk niet overeenkomt door bijvoorbeeld gebruik van een huwelijksnaam. Als klap op de vuurpijl is er een grens aan het aantal keer dat je een verificatie kunt doen op een dag. Er is dus geen mogelijkheid om te zien waarom het niet lukt en er is een grens aan het aantal keer dat je kunt proberen. Op de website staat: "Het aanvragen van een PriPost postbox is in een paar minuten geregeld". Ik kan uit ervaring zeggen dat een paar dagen accurater is. Ik heb zelfs voorgesteld om bij het hoofdkantoor van PriCompliance langs te gaan om via die weg de identificatie te doen, maar daar kwam het eenvoudige antwoord op: kan niet. Een reden waarom het niet kan, blijft uit.
Als kers op de taart kreeg ik na 8 dagen ingeschreven te zijn en geen gebruik te hebben mogen maken van de diensten die PriPost aanbiedt, wel een herinnering dat mijn saldo voor de postdienst te laag was en of ik dat maar even snel wilde aanvullen. Dus wel geld willen ontvangen voor een dienst die de gebruiker niet mag gebruiken. Dat vind ik ronduit brutaal.
Al met al is PriPost en aanverwante organisaties voor mij een grote blackbox waarbij vertrouwen ver te zoeken is.Antwoord van PriPost B.V.Beste Martijn,
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze uitgebreide review te schrijven en je ervaringen met ons te delen. We begrijpen je frustratie en waarderen het dat je dit zo open hebt geuit.
Om eerlijk te zijn, delen we een deel van die frustratie, vooral als het gaat om de regelgeving. De overheid promoot inderdaad de ID-check app als een veilige manier om een kopie van je identiteitsbewijs af te schermen, maar tegelijkertijd verplicht diezelfde wetgeving ons om het volledige, originele ID te verifiëren zonder afschermingen. Dit brengt ons in een lastige positie waarin we, ondanks onze eigen voorkeur voor privacybescherming, verplicht zijn deze wetgeving te volgen.
Privacy en betrouwbaarheid zijn kernwaarden voor PriPost en zelfs de basis van ons bestaan, omdat veel klanten juist om die redenen voor onze diensten kiezen. Wanneer we op onze website vermelden dat we het ID-bewijs niet opslaan, dan is dat ook daadwerkelijk het geval. Het feit dat dit moeilijk te controleren is, betekent niet dat onze belofte niet waar is. We slaan enkel de noodzakelijke gegevens op en doen dit versleuteld, conform de AVG-wetgeving en de ISO 27001 & 27701 normen voor gegevensbescherming. Het toelaten van derden in onze systemen om te verifiëren of gegevens verwijderd zijn, zou een onacceptabel privacyrisico vormen.
De PriCompliance app is specifiek ontwikkeld om een veilige omgeving te bieden voor het verifiëren van identiteitsgegevens en om te voorkomen dat ID-bewijzen via minder veilige kanalen zoals e-mail worden verzonden. De app wordt dagelijks door tientallen klanten zonder problemen gebruikt. Mogelijk is er toch iets aangepast of afgeschermd op je ID, wat de verificatie heeft bemoeilijkt.
We begrijpen dat het frustrerend is dat een fysieke identificatie op kantoor niet mogelijk is. PriPost is een volledig geautomatiseerd bedrijf, waardoor de verificatie via de app de enige beschikbare optie is.
We vinden het jammer dat je ons als een ‘blackbox’ ervaart en het vertrouwen mist. We willen in ieder geval niet dat je met een vervelend gevoel achterblijft, daarom zullen we het door jou gestorte bedrag terugstorten en de aanvraag annuleren.
Nogmaals bedankt voor je feedback. We blijven onze processen continu evalueren en verbeteren, en jouw ervaring helpt ons daarbij.
Met vriendelijke groet,
Het PriPost Team -
Barry & Lisa
Wij zijn al jaren tevreden klant van meerdere Pri-diensten en zullen dat ook zeker nog jaren blijven. Eventuele problemen worden snel opgelost en het systeem is waterdicht. Kortom; een aanrader voor iedereen, niet alleen ondernemers!
Antwoord van PriPost B.V.Dankjewel Barry & Lisa, voor deze mooie review. We zijn jullie heel graag nog jaren van dienst!
-
H
Ik wil graag mijn geweldige ervaring delen met Pripost. Ze hebben me altijd netjes en goed geholpen met al mijn vragen, en hun klantenservice is gewoonweg uitstekend. Of ik nu een eenvoudige vraag had of wat meer begeleiding nodig had, het team van Pripost stond altijd klaar om te helpen.
Wat mij vooral opviel is de efficiëntie en de vriendelijkheid waarmee ik werd behandeld. Je merkt echt dat ze om hun klanten geven en ervoor zorgen dat alles tot in de puntjes geregeld is. Bovendien zijn ze niet alleen de beste, maar ook de goedkoopste aanbieder van Nederland, wat hun dienstverlening nog aantrekkelijker maakt.
Ik ben enorm tevreden met hun service en kan Pripost aan iedereen aanraden die op zoek is naar een betrouwbare, klantgerichte en betaalbare postdienst. Ze hebben mijn verwachtingen keer op keer overtroffen. Nogmaals heel erg bedankt voor alles :)Antwoord van PriPost B.V.Heel erg bedankt voor je mooie review en we zijn ontzettend blij dat je zo positief bent over onze klantenservice!
-
Slechte informatie via chat gehad, op basis van deze informatie zaken gedaan. Hierna bleek het allem
Slechte informatie via chat gehad, op basis van deze informatie zaken gedaan. Hierna bleek het allemaal anders te zijn en kon ik het niet meer ongedaan maken. gebruik voor KVK hun niet. waardeloos bedrijf.
Antwoord van PriPost B.V.Slechte informatie gehad? Jij hebt de verkeerde vraag gesteld. Hierbij kopieer ik vanuit onze chat wat jij ons vroeg:
"[15:40] V1721828403047377 : ik zou graag voor mijn bedrijf een postbox willen om bij kvk te krijgen als er dan wat is dat het per mail wordt doorgestuurd. wat zouden hiervoor de kosten zijn?"
Op die vraag heb je netjes antwoord gekregen wat de kosten van PriPost zijn. Want ja, je kunt het adres van PriPost gebruiken als correspondentieadres bij de KvK. Dat jij het blijkbaar als vestigingsadres wilt gebruiken kunnen wij uiteraard niet opmaken uit jouw vraag waarin je heel specifiek om een Postbox vraagt en over post doorsturen praat.
Vervolgens neem je boos contact met ons op dat je jouw vestigingsadres niet kunt wijzigen met onze Huurovereenkomst Postadres. Mijn collega legt uit dat wanneer je een vestigingsadres zoekt, je onze dienst PriOffice nodig hebt. En dan beschuldig je ons van verkeerd gegeven informatie... Misschien moet je zelf even jouw eigen vraag/chat teruglezen want wij weten echt wel waar we over praten en hoe het zit. En dan op hoge poten en met valse beschuldigingen je geld terug eisen, daar gaan wij dus niet in mee. Jij bent hier immers degene die niet goed leest wat hij aanvraagt. Herroepingsrecht is alleen voor consumenten, omdat van zakelijke klanten wordt verwacht dat ze een weloverwogen beslissing wanneer ze iets aankopen. Had jij ook moeten doen... En dan dreigen met:
"[12:47] V1721828403047377 : prima, voor 20 euro heb je nu een mooie review te pakken."
Het gaat ons uiteraard niet om die 20 euro, maar om het principe. Had je het nou vriendelijk gevraagd, dan hadden we het overwogen maar met deze houding bereik je niet veel. Neem je eigen verantwoordelijkheid in plaats van slachtoffer spelen en strooien met onterechte 1-sterren reviews. -
Robbert
Laat me beginnen met te zeggen dat de klant service , en het aanmaken van de postbox bijzonder goed / efficiënt is. Echter heb ik het idee dat ze enigszins achterlopen met post doorgeven. Met enige regelmaat ontvang ik post in mijn digitale inbox, die als dagtekening (vaak datum van versturen) 10 dagen achterloopt. Ik begrijp natuurlijk dat niet alles op de dag van binnenkomst wordt verwerkt, maar 10 - 14 dagen na dagtekening pas weten dat je een poststuk hebt ontvangen is te lang in mijn optiek.
-
Bert Hogewoning
Ik ben vorig jaar geëmigreerd naar Indonesië,ik gebruik pripost nu bijna een jaar erg makkelijk om post te bekijken of te laten versturen als je in het buitenland woont.
Mocht je ergens vragen over hebben dan hebben ze een aantal mogelijk heden ik zelf vindt de helpdesk via WA erg handig, ik heb al een aantal keren hulp gevraagd en zeer kundig geholpen.
Ook gewoon je saldo opwaarderen via je bank gaat soepel.
Antwoord van PriPost B.V.Dankjewel Bert voor je mooie review en wat fijn om te lezen dat je zoveel gemak ervaart van de Postbox. We hebben best veel klanten in het buitenland (meer dan 118 landen!) en dat was oorspronkelijk ook 1 van de redenen waarom deze dienst ooit is ontstaan.
-
Alexander
Voor mij is Pripost de ideale oplossing voor plaats- en tijdonafhankelijk werken in Nederland en daarbuiten. Het lijntje met de klantenservice is kort en oplossingsgericht. Professionele organisatie met een persoonlijke touch. Kosten-baten is een overweging maar ik ben ervan overtuigd dat het zich terugverdient. Absolute kwaliteitsslag.
Antwoord van PriPost B.V.Super bedankt Alexander, voor deze mooie woorden! We vinden de samenwerking met jou ook heel prettig dus jij ook heel erg bedankt voor je vertrouwen in ons!
-
Kees
Prima oplossing om post te ontvangen in Nederland en te laten doorsturen naar het buitenland. Eenvoudige webportal en een heel goede en vriendelijke klantenservice. Een AANRADER!
Antwoord van PriPost B.V.Heel erg bedankt Kees voor deze mooie beoordeling, daar zijn we heel blij mee!
-
Joris
Al een tijdje op zoek naar post->scan service. Ook omdat dat door onze receptie van het kantorencomplex niet altijd even goed ging helaas.
Vond het wel spannend aan het begin, want het is toch je post.. Ook omdat ik nog geen mensen kende die pripost gebruikte, of dat iig niet kenbaar maakten. Uiteindelijk toch geprobeerd nadat ik iemand anders blijkbaar toch pripost gebruikte. Als test had ik eerst mezelf een brief gestuurd :-)
Superblij met de service. Altijd meteen PDFs (zoekbaar door OCR) van je post. Geen papieren rompslomp meer, en lekker als je even in het buitenland zit. Ik heb het nu ongeveer een half jaar, maar had het graag jaren eerder gehad.
Nog niet gebruik gemaakt van pakketjes etc, maar dat komt misschien nog wel. Duidelijke portal, en genoeg opties. Aanrader!Antwoord van PriPost B.V.Super bedankt voor je uitgebreide review Joris, echt top! Het is voor ons echt heel fijn om te lezen dat je zo blij bent met de dienst. Enne... er zijn meer mensen die eerst een testbrief sturen...:-) Kan ik me ook heel goed voorstellen want inderdaad is post iets waarbij vertrouwen een hele grote rol speelt.
-
Arnold
Ik zit al vele jaren bij Pripost. In eerste instantie omdat de postbus van PostNL veel te duur werd, maar ook omdat alle post meteen gescand en doorgestuurd wordt naar email! Nooit meer brieven zelf inscannen en opbergen. Maar ook nooit meer te laat post ontvangen na een lange vakantie of een zakenreis, waardoor er voorheen (soms) financiële schade ontstond. In al die jaren heb ik ervaren dat PriPost alles wat ze doen, om goede (en makkelijk uit te leggen) redenen doet. Zeer professionele diensteverlening waar ik na al die (6) jaren bijzonder blij mee ben!
Antwoord van PriPost B.V.Nogmaals dank Arnold, dit is echt ontzettend leuk om te lezen. Hier doen we het voor!
-
Siska
Een digitale postbus is helemaal van deze tijd en levert tijd op die je aan de opstart van je bedrijf goed kan besteden. Je ziet snel wat er aan post binnen komt en zo krijg je goed overzicht van je werk.
Antwoord van PriPost B.V.Dankjewel Siska voor je mooie review, zijn we blij mee!
-
DaveC
Zeer slechte service ze berekenen kosten door voor niet geleverde diensten.
Antwoord van PriPost B.V.Beste David,
In diverse mailtjes hebben we aan jou uitgelegd waar je de facturen kunt vinden waarin alle gemaakte kosten netjes staan gespecificeerd. Dus eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je bedoelt met 'ze berekenen kosten door voor niet geleverde diensten' want alles wat berekend is, is ook door ons uitgevoerd. Wellicht doel je op die €1,82 die later nog aan jou doorberekend is voor het bewaren van je post? Ik weet dat je het daar niet mee eens was, maar wij hebben jouw post nu eenmaal langer dan 30 dagen moeten bewaren. Wij gaan heel serieus om met post en kunnen deze niet zomaar weggooien. Het is immers jouw post en alleen jij kunt bepalen wat er met die post moet gebeuren. Dat gebeurde pas vrij laat en daar is uiteindelijk die €1,82 uit ontstaan. En zoals je weet hebben we dat bedrag aan je kwijtgescholden omdat we al die tirades van jou een beetje zat waren. Enfin, ik hoop dat het zo allemaal afgesloten is en we wensen je het beste. -
Patrick van kinderen
Beste Patrick,
We hebben post in je Postbox ontvangen die we echter niet kunnen verwerken.
De reden daarvoor is dat je Postbox nog niet volledig ingesteld is.
Je kunt de instellingen aanpassen via het klantenportaal (www.priportal.eu). Kies PriPost bij het inlogscherm, dan Instellingen en Postverwerking. Zodra dat gebeurd is wordt je post verwerkt overeenkomstig je wensen.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Hartelijke groet,
"met alleen maar vraagtekens en losse woorden"
afasie...https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afasie 😡😡😡
Antwoord van PriPost B.V.Beste Patrick,
Wij hebben hier al meerdere keren email contact over gehad met je, maar je vraagt ons iets te doen (een bankpas scannen) wat wij vanuit veiligheidsoverwegingen nooit zullen doen. Bankpassen kunnen wij alleen doorsturen per post, zoals we je ook duidelijk (een stuk of 8x per email) hebben verteld. Je hebt echter een hele bijzondere manier van communiceren met alleen maar vraagtekens en losse woorden en daar kunnen wij echt niets mee. We zullen de bankpas retour afzender sturen.
Wij nemen onze taak van postverwerking heel serieus en daarom begrijp ik werkelijk jouw beoordeling met 1 ster niet. Maar goed, iedereen heeft recht op een mening dus het zij zo. -
Max V.
PriPost moet doen wat ze communiceert, namelijk: het stopt als saldo onder nul komt. PriPost blijft gewoon verlengen en stuurt daar factuur voor.
PriPost: "Wanneer het saldo onder de €0,- komt, zal de Postbox automatisch aan het einde van de betreffende maand beëindigd worden.". Desondanks wordt er toch verlengt en een factuur gestuurd (handmatig). Waarom biedt je prepaid aan als je gaat naheffen? Pas je communicatie aan of doe wat je communiceert.Antwoord van PriPost B.V.Beste Max,
Vervelend om te lezen dat je dit als onprettig hebt ervaren.
Een korte toelichting op jouw situatie:
Het saldo van jouw depot is in de maand mei onder de €0,- gekomen en dat betekent dat wij de maand juni dan als laatste maand beschouwen. Wij hanteren namelijk altijd 1 volle kalendermaand opzegtermijn, omdat er vaak in die maand nog wel wat post binnenkomt die we dan kunnen verwerken.
in ieder geval is de Postbox nu volledig afgesloten en ontvang je geen mails noch facturen meer.
Hartelijke groet,
PriPost -
wijntuinen
correct afspraken nakomen, helder communicatie & fijne assistentie bij vragen
Antwoord van PriPost B.V.Bedankt voor de positieve feedback, zijn we blij mee!
-
Willem
De diensten die ze aanbieden, zijn precies de diensten waarna ik opzoek was voor mijn bedrijf. De nieuwe portal werkt perfect, prijzen zijn netjes en de service is top!
Antwoord van PriPost B.V.Heel erg bedankt Willem, hier zijn we blij mee!
-
Edward
uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Antwoord van PriPost B.V.Heel erg bedankt Edward!
-
Alexander
geen antwoord paraat